NATURKUNSKAP OCH VÄRKTABLETTER

Alla hjärtans dag.
Vaknade imorse av dunkade huvudvärk, smärtor i halsen och rinnande näsa. Efter en stunds övervägande insåg jag att jag faktiskt inte orkade gå till skolan. Så jag stoppade i mig lite värktabletter, drack ett glas varm choklad och gick sedan tillbaka till sängen. Där tillbringades sedan större delen av förmiddagen. När jag kände mig pigg nog för att gå upp drog jag på mig tofflorna och morgonrocken och förflyttade mig till TV-soffan, där i princip resten av dagen fick spenderas. Försökte mig på lite naturkunskap lite då och då, men det slutade bara i mindre nervsammanbrott..
Har gått på värktabletter ungefär hela dagen och jag har inte gjort någon nytta alls. Fy. Att vara sjuk kan vara det värsta som finns. Speciellt när tiden inte räcker till annars heller och när det bara är en vecka kvar tills man står på skidorna i Åre. Nej nu räcker det, jag har inte tid att vara sjuk... ´
Dessutom är det alla hjärtans dag.. en helt vanlig måndag för min del, vill säga. Bara det att man får chansen att bli påmind om sin ensamhet lite extra mycket. Underbar dag.. (ursäkta bitterheten)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0