IT'S LIKE FORGETTING THE WORDS TO YOUR FAVOURITE SONG


Har egentligen inte något vettigt att dela med mig av alls. Min dag är inte ens värd att beskriva, då den mestadels har bestått av religionsplugg. Dock hängde jag hemma hos Martina min vän, vilket gjorde det hela mycket intressantare.

Lyssnade på fin musik också, vilket muntrade upp det hela ytterligare. Är det inte konstigt egentligen vad några toner kan göra? Hur några rader kan vända upp och ner på hela tillvaron och få humöret att förändras snabbt som blixten. Tänk hur mycket en ynka tre minuters låt kan påverka. Det behöver inte ens finnas en text till låten, den kan påverka lika mycket för det. Oftast kopplar jag ihop låtar till minnen och på så sätt framkallar låten vissa känslor. Men ibland behöver inte ens låtarna betyda någonting, utan det är bara självaste tonerna som framkallar en känslo-orkan. Det är väldigt häftigt egentligen, hur en låt kan få en att glömma allt annat och hur en låt kan få tårar att rinna eller människor att skratta och sjunga högt av lycka. Tänk hur världen skulle se ut utan musik.. Tack Gud att jag inte är döv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0