VÅRA BRISTER GÖR OSS TILL MÄNNISKOR


Foto från gårdagens kreativa timmar.. 

Tänkte att om någon främmande människa skulle klicka sig in på min blogg och undra vem sjutton den där flickan är, så kan jag ju .. skriva lite om det. Eller så.

min bästa vän är nog inte bara en person, utan flera. Fast det är klart, vissa av mina vänner står jag ju närmre än andra.

när jag borstar tänderna gör jag helst någonting annat under tiden. Som att bädda sängen eller nynna på en låt eller liknande. Det blir ju så otroligt långtråkigt annars.  

när jag lagar mat notera NÄR, jag lagar inte mat så värst ofta. Inte för jag inte tycker det är roligt eller så. Jag är bara inte bra på det, sen tar det sån tid också. Fast om jag lagar mat blir det oftast pastasallad med speciella ingredienser. Bara för att det är så gott, och enkelt.

jag är rädd för myror, att dö ensam, att inte nå upp till mina mål, att bli överfallen bakifrån ute när det är mörkt.

den värsta känslan är tomhet. När man helt enkelt inte känner något. Man kan varken gråta, skrika eller skratta, det är bara tomt.

den bästa känslan är lycka, när det liksom pirrar i magen och man inte kan sluta le.

jag är bäst på att sova. Jag kan somna lite var som helst.

jag är sämst på att göra någonting effektivt, att gå snabbt, att sparka på en boll.

jag lyssnar på musik, hela tiden. Vaknar av musik, somnar till musik, lyssnar på musik på morgonen, på bussen, till bussen, från bussen, när jag pluggar, när jag äter, när jag går på toa. Ja, jämt.

jag pratar helst med min mamma och mina vänner.

jag tycker om att vakna tidigt och veta att man kan ligga kvar i sängen i flera timmar till, att bygga snögrottor, slutarljudet på kameror, att lyssna på musik, sjunga falskt i duschen, fina överraskningar, prata oändligt länge i telefonen med mina vänner, dricka julmust, att bli kliad på ryggen, Legolas, sluta skolan tidigt, sommaren.

kärlek  är allt man behöver, egentligen.

i somras hälsade jag på min vän Clara i Grekland, åkte till Cypern med min familj, var på läger och festivaler, hängde på min vän Lydias land, tältade, åkte båt, cyklade, var uppe sena kvällar med fina vänner, solade, badade, levde livet. Det var nog den bästa sommaren hittills.

sist jag grät var ett tag sen. Fast jag gråter titt som tätt, ibland utan anledning..

när jag vill tänka lyssnar jag på lugn musik, ofta pianospel, sen lägger jag mig i sängen.

när jag bakar brukar det inte sluta lyckligt.

just nu tänker jag på att jag inte borde svara på mer frågor, utan kolla lite mer på samhällskunskapen eller sova istället.

idag har jag redigerat bilder, umgåtts med min vän Martina, diskuterat slangord och svenska språkets utveckligng (haha), skrivit lite på samhällskunskapen, ätit nudlar, gått runt i snöstorm med paraplyt i högsta hugg.

ikväll ska jag S O V A

imorgon kommer jag sitta i stora arenan i skolan och skriva ett samhällskunskapsprov, gå på morgon workshop (trots att jag börjar halv elva egentligen), sen hoppas jag på att jag kommer hitta på något minnesvärt på eftermiddsgen/kvällen

min mobiltelefon är ny, vit, fin och min ständiga följeslagare

när jag vaknar på morgonen vill jag helst somna om.

om jag var ett djur skulle jag vara en fågel, en liten apa eller en ekorre.


Kommentarer
Postat av: malin smith

Thaaaank yooou!



Och du, fresh blogg vaaaa?!?!

Puss.

2011-01-13 @ 10:42:56
URL: http://thelovedone.blogg.se/
Postat av: duvetvem (greger)

hej snygging. måste bara berömma din blogg och säga att du är en riktig heting

2011-01-13 @ 21:22:17
Postat av: Anonym

Namen, man tackar. (Jag truugar mig djuuup. Nej, inte trugar pumba, jag BUUUGAR)

2011-01-14 @ 00:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0