TODAY NEVER HAPPEND BEFORE

Allvarligt talat, VARFÖR har jag inte fixat bloggen tidigare?! Det här är ju jätteroligt! Hmm.. Kanske att jag ska göra en liten sammanfattning av 2010, bara för att det är så kul.. Ja, jag gör nog det. Fast det blir inte månadsvis eller så, jag sorterar nämligen mina bilder i årstider, så jag vet inte riktigt vad som hände när och liknande. Men, här är i alla fall en del av mitt 2010! Jag börjar med vintern 09-10 och våren 10. Sen fixar jag sommar, höst och vinter någon gång i framtiden. Åh, vad det här är kul!





2009 avslutades med ett hejdundrans party på festivalen Unite. Fina var vi allt.




Det blev sportlov och jag och många fler packade väskorna för en iskall vecka i Åre. (Läs ISKALL, det var runt -30 vissa dagar) Vi bodde en bit utanför Åre så varje morgon satte vi oss på bussen som skulle ta oss till backarna. Oftast var man helt slut så fort man satte sig ner, men trots det skulle de plåga oss med "Linus på Linjen" på högsta volym. När vi äntligen kom fram till backen åkte jag oftast med Alida och Clara. Det hände flera gånger att vi tappa bort oss helt, stannade mitt i en svart backe för att den var för läskig eller av någon konstig anledning hoppade av liften innan slutstation (vilket ofta ledde till pulsande i snö genom en miniskog eller så). Något av det "roligaste" på hela veckan var när Clara, jag och Jonathan tappade bort oss totalt och var tvugna att ringa Samuel och fråga om hjälp. I telefonen kunde man höra en upprördd Jonathan skrika: - Jag står här mitt i ingenstans med två tjejer och PISTKARTAN FUNGERAR INTE!. Haha. Åh, vad vi drev med det sen.
Underbar vecka som ledde till många nya ting. Lydia förfrös fötterna, jag levde på rosa moln en tid framöver och...

... Clara och Jonathan blev ett par. Fint.





Snön smälte äntligen och värmen började komma, efter en lång och mörk vinter. Jag spenderade mestadels de soliga dagarna med vänner på parkeringshus, på tak och i parker. Mysigt.





När våren kom på riktigt hängde jag och kameran mest i skogen med tusentals vitsippor och knoppar. En gång följde min fina vän Adrian med och en annan gång tog Clara och jag cyklarna ut i skogen för lite vårfotografering och piknik. Tänk vad fin våren är egentligen och nu i efterhand har jag märkt vad otroligt mycket jag fotade då..


Hälsade även på fina vänner som hade haft turen med sig och fött en otroligt gullig son, Algot. Nu fick äntligen deras galet söta dotter, Alice, en lillebror!

Denna våren hade jag och Clara också turen att få vara dansledare för en massa snygga "barn". Vi gjorde en koregrafi som de sedan använde i deras påskmusikal.

Fixade en väldigt lyckad tjejkväll tillsammans med Malin, Linn och Alicia. Vi såg på tjejig film, bakade cupcakes, åt pizza, läste tjejiga tidningar, målade naglarna, låg nerbäddade bland massor kuddar med ansiktmask och gurkor på ögonen... Mmm..



Började påsken med att måla ägg med syster och äta påskmiddag.. Själva påsken firade jag med fina vänner. Linda bakade muffins/ cupcakes som vi sedan bjöd grannarna på. Victor och Habel kom över en sväng också, fina var de med. Påskkärring och Harry Potter, själv var jag påskgubbe.

Valborg firades precis som påsken med mina finaste vänner.




Vissa dagar den här våren var galnare än andra. Jag tror att jag hade någonting för spontana galenheter eller så... Som när Lydia, Clara och jag klädde ut oss till hippies en dag när vi inte hade något bättre för oss. Eller när Clara och jag härjade runt i Hagbyskogarna och sprang ifrån myror (resulterade i ett ninjaärr mitt i ansiktet). En annan gång klädde vi ut oss till killar... Bara för att vi inte hade något vettigare att göra. Det var fint det, Clara passade bra som man... En dag i april bestämde Clara och jag oss för att ta cyklarna och cykla till ensjön för ett första kläddopp. När vi kom dit upptäckte vi isen på sjön, men vad gjorde det!? Det hela blev så mycket roligare av att vi fick en publik av asfräna killar.. höhö

I slutet av våren tog jag och några till tåget till Linköping för gå på festivalen One Way. Vi hängde mestadels på en stor gräsmatta i solen (Det var galet varmt trots att det bara var i början av Maj!). Vi lyssnade på musik, åt pizza, drack läsk, skrattade och var allmänt lyckliga. På kvällen gick jag, Alida, Kim, Clara och Lydia en promenad inne staden. För att söka skydd mot regnet, som nu hade börjat piska i backen, gick vi in i en gränd. Efter ett tag gick det förbi ett par killar som Kim var dum nog att busvissla på... Killarna, som inte var lite fulla, kom in gränden och hotade att slå ihjäl Kim ungefär.. Som tur var, så var en av de nykter nog att stoppa det hela.. Haha. Hjälp vad vi skrattade efteråt, långt efteråt.



Sedan fyllde Jonathan år också, 16 hela år blev han. Clara, jag och Lydia ordnade en liten överraskningsfest för honom.. Eller ja, vi tänkte slänga i honom i sjön (hade länge varit ett intert skämt). Vi fixade läsk, ballonger, kakor, "tårta", musik, eld osv. Dock så blev det väldigt kallt där i slutet, så när Lydia och jag inväntade de andra kände vi för att leka superhjältar ett tag, så vi gjorde det. Jag tycker minsann det blev en lyckad, och blöt, överraskning!



I slutet av våren och början av sommaren tog familjen sin premiärtripp med båten. Jag badade till och med! Fast i och för sig var det ju andra gången för mig, då jag och Clara tog det där kläddoppet redan i April. Men åh, vad jag gillar att vara ute med båten. Det är fint det!

Resten av året kommer ut så snart som möjligt. Det tog ett tag det här, men kul var det. Så snart så!
Fin vår jag hade förresten.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

åh tack:D jag har lagt upp 2 klänningar, vilken färg tycker du är finast?:) Kul o veta^^



Har du inte anmält dig till dagens blogg som utses imorgon bitti kan du göra det här: http://liborius.blogg.se/2011/january/dagens-blogg-6.html#comment

2011-01-13 @ 19:44:32
URL: http://liborius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0