OCH SÅ BLINKAR DET TILL

Okej. Jag har äntligen tagit mig i kragen och skaffat mig en blogg. En alldeles egen blogg. Det passar ju egentligen ganska bra, nu i årsskiftet och allt.
Om jag ska vara rakt igenom ärlig, och det är det ju ganska bra att vara ibland, så tycker jag att det är lite läskigt på något sätt. Eller svårt i alla fall, krångligt liksom. Det är svårt att skriva så att det låter vettigt och så man får fram det man vill få fram på ett intressant sätt. Men på samma gång tänker jag att det egentligen inte spelar någon roll om andra tycker min blogg är intressant. Det skulle vara roligt, absolut. Fast egentligen är nog bloggen mest till för min egen del, om man nu får vara så egoistisk. Jag tror att jag behöver någonstans att skriva av mig faktiskt. Förut har det mest slutat med sönderkladdade skolhäften eller fulla mappar med Word-dokument. Andra bullar blir det nu, när andra till och med kan ta del av mina lagom löjliga tankar och småtråkiga bilder. Kanske folk som klickar in på bloggen klickar ut lika snabbt igen. Eller kanske kommer någon trogen liten vän faktiskt tycka att den är intressant. Eller så kommer jag inte få några besökare alls. Fast, vad gör det om hundra år, egentligen.
Ja, det var ju en början i alla fall. Och just ja, Julia heter jag förresten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0