SOCKIPLAST OCH PLATTFISK





Har haft en fin helg. Ja, mycket fin faktiskt. Eftersom att jag råkar ha turen att sluta innan lunch på fredagar så hade jag också turen att kunna spendera min fredag helt ensam framför TV:n. Kanske låter fruktansvärt tråkigt och onödigt, och det kanske man kan tycka att det är också. Fast, är det egentligen inte helt underbart att bara krypa ner under en varm filt och småäta lite på en alldeles nybakad kladdkakebit? (min underbara mor hade bakat när jag kom hem) Det är vad jag kallar livsnjutning (haha).

Efter helgens största livsnjutarestund var det dags att smått stressad slänga ihop lite packning för att sedan bege sig ut mot svärtinge-trakterna och Jossans väldigt fina hem. Där spenderades resten av kvällen, natten och följande morgon med ett helt gäng mys-tjejer. Kvällen blev snabbt natt men där emellan hann vi med mycket prat, diskussioner och Alias-spelande. Vi kom också fram till att den 21 januari ska få bli våran alldeles egna årsdag. På så sätt har vi en till högtid att fira och dessutom kommer vi alltid få minnas varandra.. ungefär så i alla fall. I vilket fall som helst så hade vi det fasligt mysigt.
Det är, som man kanske förstår, från denna kväll bilderna kommer ifrån. ursäktar dock lite halvtrista bilder, hann inte riktigt med kameran..

Resten av min helg har mest bestått av.. helg, ledighet. Jag har inte ägnat en minut åt annat än ledigheten själv. Har degat i TV-soffan med en kopp te och en liten chokladbit. Jag har hunnit med en snabbtripp till min vän Lydia och jag har ätit på tok för mycket onyttigheter hemma hos min kära mormor och morfar. UNDERBART.

Nu borde jag dock avsluta denna helg med lite skönsömn, fast det kanske händer att jag väntar en stund. Bara för att jag vill hålla fast vid ledigheten ett tag till. För om jag somnar, så kommer jag ju inte vakna förens den är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0