TURKIET DEL 1

Då var jag hemma igen då. "Borta bra, men hemma bäst" stämmer kanske inte riktigt in den
här gången, men det är trots allt lite skönt att vara tillbaka. Skönt att sova i egen säng, äta
svensk mat och träffa vänner igen. Fast helst av allt hade jag stannat i Turkiet och inte kommit
hem på ett bra tag. Mmm, det var underbart det. Jaja, här har ni ett urval av de ungefär tusen
bilderna jag klickade fram under resan.


På väg...

Ett av otaliga smyckesstånd.

Dessa fina skapelser kunde man finna i ungefär alla souvenirbutiker.

Resturangtaket på hotellet hölls uppe av bland annat dessa fina palmer.



Allt var så magiskt i kvällssolen

Ödla i bur, sorgligt

Ett alternativt färdmedel var häst och vagn


Frukt- och nötmarknad

En av oändligt många balkongbilder

Ett sätt att slippa den 45 gradiga värmen.

Det var blommor i princip överallt. Så himelens fint tycker jag

För omväxlingens skull tog vi bilen upp i bergen och badade i den 16 grader kalla smältvattens-
forsen.




Alltså gud jag skulle kunna bo i alla de här husen. Så. himla. fina. färger.

För att hitta en kamel i turkiet är det bara att fråga efter en åsna, de går alltid tillsammans.

På väg mot Dimcayi, ytterligare en smältvattensflod.

Rätt så aptuff buss strandad på Side Beach

Antikt och fint i Side

Här vill jag bo.

Kryddor och torkad frukt av alla dess slag

Turkisk delikatess som såldes i varenda i varenda gatuhörn.

Skålar och tallrikar i olika mönster kunde man hittar lite varstans.

Det här är bara ett fåtal av de bilder jag har planerat att visa er, men det får räcka för den här
gången. Jag hoppas att ni har haft två lika underbara veckor som jag! Om ni vill får ni mer än
gärna skriva lite här under och berätta om era veckor, vad ni har haft för er och så vidare. Då
skulle jag bli glader.

Godnatt


Kommentarer
Postat av: Linn

Fina tallrikar!! /PorsLinn

2011-07-16 @ 23:09:34
URL: http://linnlundholm.se
Postat av: M

Hahaha, Linn är rolig!

Och bilderna var fina, skulle jag säga..

2011-07-18 @ 21:40:31
URL: http://awali.blogg.se/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

Fina bilder :D



Side är så fiint! Dit vill jag igen :)

2011-07-19 @ 22:59:38
URL: http://iambaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0