MAN VAR ORÄDD AV SIN OVISSHET OCH NU ÄR MAN RÄDD AV SIN VISHET


Idag hände något ganska hemskt. Våran lilla rödhake som så fint byggt ett bo under vår balkong
flög in i rutan och bröt nacken.

Det var så sorgligt att jag nästan grät en skvätt.
 
Men det sorgligaste av allt var att hon hade ägg, sex stycken! Min lillasyster föreslog att vi skulle
ruva dem och komma med mask när de kläcktes, men det tyckte inte min mamma var en så god
idé...

Tillslut satte vi tillbaka fågelboet, som så fint låg i en banankartong under en hög virke, och
startade en begravningscermoni istället.

Ja ja, nog om rödhakar. Min vecka har varit himla dålig, därav min dåliga uppdatering. Nu känns
det dock underbart eftersom att det är fredag och skolvecka 18 är officiellt slut. Imorgon kommer
finkusinerna och hälsar på och då ska vi ha en väldans massa hemligheter för oss. Hehehe.

Innan jag postar det här inlägget vill jag bara poängtera att veckan inte bara har varit himla
dålig. Min moster har nämligen varit och hälsat på en sväng. Det var himla trevligt istallet. Du
får gärna komma tillbaka snart Helena!

Tack och hej


Kommentarer
Postat av: Pia

åh nej! det är så sorgligt när fåglar och alla andra djur med dör! fåglen var verkligen vacker

2011-05-07 @ 10:10:19
Postat av: sofia

jag såg dig i vrinneviskogen den här vecken , väldigt söt var du ! :)

2011-05-07 @ 11:25:55
Postat av: Julia

Pia: Ja men visst är det, speciellt eftersom att hon hade ägg!

Sofia: Haha, oj då. Jag orienterade mot min vilja och såg helt förskräcklig ut. Men tack så mycket, vad snäll du är!

2011-05-07 @ 16:59:08
URL: http://primafacie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0